۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

آیا تشکیل دادن حزب سیاسی در شرایط فعلی به معنی پذیرفتن شرایط موجود نیست؟

چرا موسوی این روزها پیداش نیست؟ آیا تشکیل دادن حزب سیاسی در شرایط فعلی به معنی پذیرفتن شرایط موجود نیست؟ آیا عوض شدن شعارهای مردم در روزهای گذشته عملاّ دستاورد خوبی بوده است؟
اشتباه نکنید، من هم با وجود احزاب در جامعه خیلی موافقم ولی فکر میکنم در شرایط موجود هدف و انرژی ما باید در جهت خواسته های اولیه ما باشد. این انتخابات یک کودتا بوده و رای های ما را به تاراج برده اند. بنابراین نباید فراموش کنیم که اول باید رای هایمان را پس بگیریم بعد به دنبال خواسته های دیگرمان برویم.
من هنوز به طور دقیق نمیدانم چه تعدادی در تظاهرات امروز شرکت کردند ولی چیزی که ملموس است، این است که هم نوع شعارها داره عوض میشه و هم نوع آدمهایی که این روزها دارند شرکت میکنند. باز هم اشتباه نکنید منظورم بد و خوب قضیه نیست. منظورم این است که حضور مردم عادی کمتر شده است و الان جریان در دست یک عده رفرمیست دو آتشه است که عملاّ پشتیبانی جمعیت ملیونی را بدنبال خود ندارند و این باعث میشود که کودتاچیان راحت تر آنها را سرکوب کنند.
خیلی نگرانم، کاش یکی بود به من بگه چکار باید کرد و اخرو عاقبت ما با کودتاچیان چی میشه؟! کاش سران اصلاحات بدور از هیچ نگرانی دوشا دوش مردم امروز در راهپیمایی شرکت کرده بودند!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

شما کاملاً صحیح می فرمایید ولی از موسوی واقعاً چه توقعی داشتید؟! او از همین نظام می آید و مانند خاطمی حاضر نیست کاری بکند که آینده نظام به خطر بیافتد.
وقتی من در این انتخابات شرکت کردم و به موسوی رای دادم، انتخابی بود بین بد و بدتر.
به نظر من با شرایطی که بعد از انتخابات بوجود آمد، شروع سقوط این رژیم بود، ولی این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد و ممکن است سی سال دیگه اینها عمر کنند.

ناشناس گفت...

متاسفانه ظاهرا موسوی شرایط موجود را پذیرفته. نه تنها حزب بلکه درخواست مجوز برای راهپیمایی از وزارت کشور دولت کودتا هم معنایی جز این نداره. اما نقطه ضعف موسوی مردمند. باید بهش بفهمونیم که ما با سکوت و سازش مخالفیم. بهر حال سری به وبلاگ من بزن
http://yekiazhame.blogspot.com/2009/07/blog-post_06.html
ممنون میشم اگه هم به این مطلب تو بالاترین لینک بدی هم اگه امکانش هست برای من دعوتنامه بفرستی. برای اطلاع رسانی شدیدا بهش نیاز دارم
ایمیل من : rahayi_sabz[at]yahoo.com